PPC reklama
PPC reklamou je reklama na Googlu, Seznamu a Yandexu.
PPC reklama se těší oblibě, protože láká na stránky «žhavé» návštěvníky. Dostane-li se člověk na stránky prostřednictvím reklamy, pak má o zboží zájem a je připraven nakupovat
Stručně o tom, v čem je PPC reklama dobrá:
«Žhaví» návštěvníci — již chtějí nakupovat.
Viditelné účinky již během několika prvních dnů.
Velmi jednoduchý platební systém — za kliknutí nebo zobrazení.
Cena za vedení kampaně: od 7 000 Kč (294€) měsíčně.
již chtějí nakupovat
ové reklamy, fráze
Cíle fáze: definovat rysy cílového publika, vymezit segmenty.
Úkoly:
1. Posbírat informace o cílovém publiku:
– pohlaví a věk,
– geografický region,
– vzdělání,
– výše příjmů,
– zaměstnání a/nebo povolání,
– subkulturní příslušnost.
2. Vymezit segmenty.
3. Naplánovat, jak se bude reklamní kampaň vztahovat na každý jednotlivý segment:
– výběrem klíčových slov specifických pro segment (slang, profesní mluva atd.);
– pomocí vestavěných možností reklamního systému (věk, povolání, modely chování).
Jak to často děláme: jednou měsíčně.
Cíl fáze: určit funkci reklamy.
Co má dělat:
– pracovat se žhavou poptávkou,
– žhavit zájem o zboží/službu/značku.
Úkoly: z pohledu spotřebitele zanalyzovat:
– S jakým problémem se zboží potýká?
– Jak moc je potřebné: jde o otázku image nebo přežití?
– Je-li o zboží k dispozici dostatek informací?
Pokud web nezobrazuje stránky správně, hrozí zákazníkovi riziko ztráty finančních prostředků.
Cíl fáze: přesvědčit se ve správné funkčnosti webu.
Kontroly:– Správnost fungování cílových stránek (kam vede inzerce).
– Mystery shopping — děláme objednávky, vyhodnocujeme práci jak webových stránek, tak i manažerů.
– V případě potřeby vyhotovíme technické zadání k opravě chyb na webu.
Jak to často děláme: na začátku kampaně.
Slang, žargon a další jazykové zvláštnosti jsou skvělým způsobem, jak oslovit potřebné publikum.
Cíl fáze: nastavení zobrazování inzerce jen cílovému publiku.
Úkoly:
– Shromáždění vylučujících klíčových slov.
– Shromáždění oblíbených formulací.
– Korekce na slangové a subkulturní faktory.
– Filtrace «nekomerčních» frází (které nekončí objednávkou, pokud se podle nich přejde na webové stránky).
Jak to často děláme: denně.
Co je v této fázi důležité udělat
Nastavit čas zobrazení inzerce
Málokdy má cenu zobrazovat inzerci non-stop. Správné nastavení času v reklamní kampani umožňuje:
– zabránit vynaložení zbytečných nákladů na kliknutí, která nevedou k objednávkám,
– zvýšit sazby v době, kdy jsou objednávky nejpravděpodobnější.
Přidat «prodávající» slova: «objednat», «koupit» a další
Dotazy mohou být informační a transakční.
Účel informačního spočívá v získání informací.
Účel transakčního — v zakoupení zboží či služby.
Komerční reklamní kampaň bude neúčinná, obsahuje-li informační dotazy. Osvědčeným způsobem, jak se tomu vyhnout, je používání «transakčních» doplňujících slov:
– «koupit»,
– «cena»,
– «objednat»,
– «doručení»,
– «instalace» atd.
Cíl fáze: vytvořit inzeráty, které získají co nejvíce kliknutí
Úkoly:
– Určení místa zobrazení (speciální umístění, záruka).
– Analýza konkurenční inzerce.
– Testování variant inzerátů, výběr těch nejúčinnějších.
– Rozšíření inzerce o další informace (rychlé odkazy, adresy a telefonní čísla).
Jak to často děláme: denně.
Co je v této fázi důležité udělat
Určit místo zobrazení
Google Ads a Yandex.Direct nabízí dva bloky pro umístění reklamy:
– Blok speciálního umístění.
– Záruční blok.
– Spotřebitelé se chovají různě. Každá tematika má vlastní ukazatele klikatelnosti (CTR) těchto bloků.
Čísla v popisu výhod
Místo slov «nejlepší», «účinný» a jiných subjektivních hodnocení je lepší informace uvádět v podobě číselných údajů:
– ceny,
– artikly,
– rozměry atd.
Řekneme si, proč:
1. Faktům spotřebitel důvěřuje více nežli slovním hodnocením.
2. Inzerce s čísly je schopna upoutat více pozornosti než ta zcela textová.
Tak nebude vaše nabídka jen silnými slovy a získá pozornost, kterou si zaslouží.
Další informace o společnosti zvyšují počet kliknutí
Pod pojmem «reklamní flek» se rozumí oblast obsazená reklamou na obrazovce. Čím je reklamní flek větší, tím větší pozornost přitahuje.
Dobrým způsobem, jak se odlišit, je přidání «rychlých odkazů» a kontaktních údajů společnosti:
– Rychlé odkazy na Google Ads a Yandex.Direct.
– Kontaktní údaje a pracovní doba společnosti.
– Výzvy k akci
Více kliknutí mají ty inzeráty, které obsahují sloveso a vyzývají uživatele ke srozumitelné akci:
– Získat více informací.
– Objednat.
– Koupit.
SEO 50 cílových požadavků 9 000 CZK
PPC 50 cílových požadavků 3 930 CZK
Remarketing 518 CZK
2 hodiny od programátora 2 100 CZK
Podrobná analytika 1 050 CZK
16 598 CZK
12 780 CZK
SEO 100 cílových požadavků 14 500 CZK
PPC 100 cílových požadavků 4 450 CZK
Remarketing 518 CZK
Obsahové síti 1 558 CZK
4 hodiny od programátora 4 200 CZK
Jednorázová optimalizace 2
webové stránky 3 500 CZK
Podrobná analytika 1 050 CZK
29 776 CZK
20 843 CZK
SEO 150 cílových požadavků 20 700 CZK
PPC150 cílových požadavků4 931 CZK
Remarketing 518 CZK
Obsahové síti 1 726 CZK
Zacílená reklama 3 930 CZK
5 hodin od programátora 5 250 CZK
Jednorázová optimalizace 4
webové stránky 7 000 CZK
Klasterizace 3 875 CZK
Podrobná analytika 1 050 CZK
48 980 CZK
33 306 CZK
Pro naše nové a stálé zákazníky při podpisu smlouvy nejpozději do 10 dnů od přijetí obchodní nabídky.
Při podpisu smlouvy nejpozději 30 dnů od obdržení nabídky a platby za služby za 4 měsíce předem.
SEO, PPC reklama, sledování hovorů, jednorázová optimalizace a 8 hodin práce programátora.
Nebo při podpisu smlouvy nejpozději do 10 dnů ode dne přijetí obchodní nabídky a zaplacení za 4 měsíce předem.
30+
Cetifikátů
2. Výběr klíčových hledaných a vylučujících slov.
3. Vytvoření rychlých odkazů.
4. Nastavení UTM značek.
5. Nastavení retargetingu.
6. Připojení Google Analitycs a Yandex.Metrica.
7. Nastavení cílů v Google Analitycs a Yandex.Metrica.
8. Vedení reklamní kampaně:
– Pravidelné přepracování inzerce;
– Minimalizace ceny za kliknutí;
– Kontrola rozpočtu;
– Návštěvnický přístup k účtu, s možností sledování kampaně;
– Poskytování výkazů prací;
– Analýza využitelnosti webu, vypracování doporučení podle dat Google Analitycs a Yandex.Metrica.